Egy jól megírt álláshirdetés több, mint egyszerű tájékoztatás. Olyan első benyomás, amely eldöntheti, hogy a legjobb jelöltek figyelmen kívül hagyják, vagy éppen sorban állnak érte. A mai gyors tempójú világban, ahol naponta százak vagy ezrek böngésznek új lehetőségek után, egy átlagos szöveg nem elég. Meg kell ragadni a figyelmet, meg kell szólítani az embert – nem csak a szakmai tudását, hanem a szívét is.
Az álláshirdetés az a híd, amely összeköti a vállalat céljait az álláskeresők álmaival. Nem elég felsorolni a követelményeket és a juttatásokat, hiszen a jelentkezők ma már olyan munkahelyet keresnek, ahol értéket teremthetnek és értéket kapnak cserébe. Egy jó hirdetés nem csupán bemutatja a pozíciót, hanem érzékelteti is, milyen kultúra, milyen mindennapok, milyen jövőkép vár a jelentkezőre.
A legjobb álláshirdetések személyes hangvételűek, mégis professzionálisak. Úgy szólnak az olvasóhoz, mintha már most a csapat része lenne. Egy szellemes vagy őszinte mondat sokkal többet érhet, mint bármilyen hosszú felsorolás. Aki olvassa, azt kell érezze: itt értik, kik ők, mit tudnak adni, és mit várhatnak cserébe.